یانون

گاه‌نوشته‌های یا.نون

یانون

گاه‌نوشته‌های یا.نون

سامانه موشکی وسط روز!

يكشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۱۶ ب.ظ

صبح روز قبل از موشک‌ باران عین‌الاسد و واقعه‌ی ناگوار اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی، با محمدحسین حوالی غرب تهران بودیم. ناگهان در دل شهر و در یک خیابان اصلی و پرتردد یک سامانه‌ی موشکی کاور پیچیده شده روی یک هجده چرخ از کنارمان گذشت. برگشتم به محمدحسین گفتم «ببین چه خبره!؟ نگذاشتند شب منتقل کنند. حتما جدیه‌ها!»
عجله برای نصب این سامانه موشکی جدید برای چه بود؟ که باید فی‌الفور و در میان روز می‌رفت و نصب می‌شد!؟
سامانه‌ای که حالا بعد از خبرهای مکرر معلوم می‌شود از نوعی روسی‌ست و اسرائیل طبق برخی از انتشارات اخیر ویکی‌لیکس کدهای نسل اول‌ش را چند سال پیش با روسیه معاوضه کرده و در اختیار دارد.
از قضا این سامانه در جایی جدید نصب می‌شود. جایی که پیش‌تر سامانه‌ای نبوده‌است؛ جایی که طبق اطلاعیه ستاد کل، نسبت به پروازی عادی و مسافربری موقعیتی داشته که آن پرواز «هنگام چرخش، کاملاً در حالت نزدیک شونده به یک مرکز حساس نظامی سپاه و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار می‌گیرد». این جانمایی عجیب نیست؟ جالب‌تر آن که دوربین [هایی] مشرف به موقعیت و کاملا آماده در همین حوالی و منتظر و نگران به همان نقطه در همان نیمه شب هستند!

Displaying سامانه موشکی وسط روز! - ص

طبق گفت‌گوهای سردار حاجی زاده در گزارش خبری نیز چند ابهام هست. اخباری روی شبکه‌ی متمرکز آمده که اعلام می‌کرده‌است موشک‌هایی کروز به سمت کشور پرتاب شده‌اند و همین حالت فوق‌العاده را جدی‌تر کرده و اوپراتورهای پدافند را حساس‌تر؛ در حالی که از اساس درست نبوده است.
خط ارتباطی اوپراتور در لحظه تصمیم‌گیری مخدوش بوده و امکان تماس اوپراتور برای استفسار و چک موقعیت وجود نداشته است.
من سرجمع این چند ابهام چند سوال دارم که فکر می‌کنم خیلی زود حداقل برای مسئولان امر باید مشخص شود.
صلاح به اطلاع رساندن ملت یا نرساندن را مانند همین تدبیر‌های موفق و ناموفق فعلی به خودشان وا‌می‌گذارم:
۱- انتخاب سامانه‌ی مذکور با چه کسی بوده‌است؟ فورس زمانی ایراد شده برای این انتخاب و نصب آن کاملا توجیه شده است؟
۲- انتخاب مکان سامانه‌ی مذکور با چه کسی یا کسانی بوده‌است؟ موقعیت این نقطه با فرودگاه کاملا آگاهانه و مطالعه شده بوده است؟
۳- خبر شلیک موشک‌های کروز به سمت ایران را چه کس یا نهادی روی شبکه‌ی جامع گذاشته است؟ منبع اصلی خبر کجاست؟
۴- آیا اختلالات روی خط ارتباطی اوپراتور کاملا طبیعی‌ست؟ منشا آن‌ها مشخص است؟
فکر می‌کنم با توجه به عدم شفافیت فعلی سرخط‌های نفوذ (احتمالی) که منجر به این حادثه ناگوار شد را در همین سوالات باید جست.
و باز فکر می‌کنم هرچند پرهزینه، اما هزینه روشن شدن این‌ها برای ملت کم‌تر از وضعیتی‌ست که حالا ملت در آن افتاده‌ند...
ما به حمله‌ای سنگین ادوات و مواضع مهمی از امریکا در عین‌الاسد را نشانه رفتیم و در کنارش یک عملیات موفق جنگ الکترونیک داشتیم. جنگ جنگ است دیگر. وَتِلکَ الأَیّامُ نُداوِلُها بَینَ النّاسِ وَلِیَعلَمَ اللَّهُ الَّذینَ آمَنوا وَیَتَّخِذَ مِنکُم شُهَداءَ ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی