یانون

گاه‌نوشته‌های یا.نون

یانون

گاه‌نوشته‌های یا.نون

کانادا و پرواز ۷۵۲ تهران-کیف

پنجشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۱۱ ق.ظ

خبر حادثه غم‌انگیز مسافربری اوکراینی در آسمان حوالی تهران دقیقا در صبح روشنی که اولین اقدام ایران در مقابل با نیروهای نظامی آمریکایی در منطقه می‌رفت رسانه‌های جهان را به هم بریزد در عین تلخی عمیقی که داشت، دست‌مایه رسانه‌ها برای به حاشیه بردن اخبار جنگ نیز شد.
حادثه خیلی عظیم بود. هشتاد و اندی از فرزندان ایران در آتش یک خطای -هرچند پرتکرار در جهان اما هنوز غیرقابل پذیرش- سوختند و طبعا ملت ما را داغ‌دار کردند.
اما این ضایعه همان‌قدر که برای ما ایرانی‌ها سخت بود، برای کانادایی‌ها هم سخت بود و جا دارد همین جا تسلیت‌م را به جاستین ترودوی خوش‌تیپ، نخست وزیر کانادا به خاطر ضایعه از دست دادن جمع بزرگی از شهروندان خدوم و پرانگیزه‌ی کانادا اعلام کنم.

Displaying کانادا و پرواز ۷۵۲ تهر...

طبق اعلام وزیر خارجه اوکراین ۶۳ نفر از مسافرین این هواپیما تبعه کانادا بودند و این در مقابل اعلام رسمی ایران بر حضور ۱۴۷ نفر ایرانی و ۲ نفر کانادایی در این پرواز، معنا می‌دهد که ۶۱ نفر از این مسافرین دوتابعیتی بوده‌اند و ظاهراً طبق اعلام همان مراجع به جز اینها ۸۰ نفری هم در ارتباط با کانادا بودند.
یقینا این شهروندان خدوم با سرمایه گسترده ای که در اختیار کانادا گذاشته‌اند، چه سرمایه‌های نقدی و چه دانش و توان و .... نقش مهمی در پیشرفت کانادا داشته‌اند و یقینا دولت محترم کانادا پی‌گیر وضع آن‌ها یا لااقل پی‌گیر مدیریت درست سرمایه‌های به جامانده از اتباع خود خواهد بود.
اتفاقا در خبرها هم آمده بود که حالا کانادا قصد دارد بر روند تحقیقات در مورد سقوط بوئینگ نظارت کند و خب این حق مسلم هر کشوری‌ست که بر وضعیت شهروندان‌ش و ثروت‌های آن‌ها نظارت کند!

و من مجدداً و عمیقأ به شهروندان ایرانی خودم تسلیت می‌گویم و کاری به شهروندان کانادا ندارم. من فقط می‌توانم به نخست وزیر آن‌ها آن هم خیلی رسمی و محض رعایت عرف دیپلماتیک، تسلیت بگویم؛ آن کسی که تقدیرش با این‌ها مشترک است...
پیس بی آپن هیم!

و خدا رحمت کند از دست‌رفته‌گان ایرانی ما را و خدا صبر بدهد به خانواده‌های‌شان.



 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی