یانون

گاه‌نوشته‌های یا.نون

یانون

گاه‌نوشته‌های یا.نون

لیست نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی 90 یانون :)

پنجشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۰، ۰۶:۵۵ ب.ظ

بلاخره بعد از یک هفته زمان انتخابات مجلس فرا رسید و فردا می رویم که مانند همیشه تقدیر خودمان را خودمان بنویسیم؛

نه که کنار بنشینیم و فقط نق بزنیم
نه که اگر چیزی شد که نظر ما نبود غوغا و هیاهو به پا کنیم.
نه! می رویم تا تقدیرمان را خودمان بنویسیم و این رفتن را وظیفه می دانیم؛ تدبیری که بنده می کند و تقدیری که او می خواهد ان شا الله....

 

این چند روز، به خصوص از روزی که لیست اولیه ام در بلاگ یانون را گذاشتم ، تماما گذشت به چک و اصلاح ها و مشورت ها و پرسش‌ها. و باید اعتراف کنم من برای کم‌تر انتخاباتی این قدر پرس و جو داشتم! این را نتیجه بالارفتن شعور سیاسی ملت بدانیم. و اگرچه شمار شرکت کننده این انتخابات هم به حول و قوه الاهی بالا و بالا خواهد بود تا دهان مستکبران و جاهلان هر دو بسته شود، اما کیفیت تعقل سیاسی جامعه، چیزی که این دهه سوم انقلاب اسلامی، به آن رسیده ایم با هیچ کمیتی قابل مقایسه نیست.

برخی ها شاید فکر کنند این کارهای ما، مثلا همین لیست دادن یک جوجه دانشجوی جوان در بلاگش نظیر من‌:) مسخره بازی ست یا خودمطرح کردن باشد اما برای مثل من این کار هم تمرین شدن بود و هم تلاشی به قدر خودم برای هم‌فکری و هم‌رایی و کمک به دوستانم و اگر خدا نیت های بد احتمالی را خودش از این کار دور کند، شکر این ها را هم باید انجام بدهم... خدا را شکر

فردا که از شادی شرکت پرشور کمی مردم در انتخابات غرق شکر بودید یاد این نعمت بزرگ‌تر کیفی هم بیافتید و شکر دو چندان کنید.

12717.jpg (445×338)

--------

اما این چند روز را به بررسی نگاهم گذراندم و از نقد دوستانم استفاده کردم.

کماکان اصولم برای انتخاب نماینده ها و نگاهم همانی ست که در پست اول آوردم، اما در مصادیق تغییراتی رخ داده. به خصوص که به عقیده دوستانی صاحب نظر (که تا حدود زیادی مجابم کردند) لازم بود تمام تلاشم را بکنم تا به مرز قانونی انتخاب در حوزه انتخابی تهران یعنی 30 نفر برسانم لیستم را.

این طور شد که اولا باید دایره انتخاب را وسیع می کردم و در ثانی همان بیست نفر منتخبم را هم مطمئن انتخاب می کردم. 

دوستانم در این چند روز نقدها و نگاه هایی داشتند.

- در مورد جناب ابوترابی تشکیک هایی داشتند که به اثبات آن ها نرسیدم و برعکس از انتخاب ایشان مطمئن تر شدم.

- فدایی نیز با وجود آن که مورد انتقاد برخی دوستان بود، کماکان در پس مشورت های بنده، در زمره انتخاب ها مانده است.

- نقدهایی که دوستانم به توکلی داشتند صحیح بود اما کافی نبود تا مجلس را از نعمت خوبی های او محروم کنم.

- انتخاب جوان‌مردی همان طور که برخی گفتند چندان مطمئن نبود و در اولویت بندی ها به آخر رفت.

- پیشنهای برای انتخاب حسین طلا هم شد که با چک های فراوان به این نتیجه نرسیدم.

- نظراتی در مورد کل جبهه متحد بود که از چند نفر از دوستان شنیدم ولی با چک های مختلف و البته تحلیل شخصی، اندکی تندروی و سیاه و سفید بینی در این نظرات تشخیص می دهم. از نظر من کماکان جبهه متحد انسان های قابل اعتمادی نیز دارد.

- پیشنهاد انتخاب جناب غفوری فرد با وجود علاقه شخصی بنده به شخص ایشان، در مشورت های با دوستان مختلف نیز رد شد چرا که به زعم من و دوستان متعدد، باید به فکر جوان تر ها بود

- با وجود نظرات مثبت و منفی متعدد در مورد جناب بذرپاش، دست آخر با درکی حضوری تر از ایشان ، کماکان به او رای نمی دهم.

- روح الله حسینیان، رسایی ، روان‌بخش و نبویان، اگر چه به تندروی هایی منتسب شدند و برخی دوستانم به شدت از آن ها پرهیز دارند در پس چک و اصلاح های این چند روزه، در زمره انتخاب ها هستند.

- در مورد زاکانی نیز گمان نزدیکی ایشان به جناب قالیباف و حضور ایشان در لیست متحد به عنوان سهمی برای آن جناب، کماکان ایشان را از لیست نهایی بنده کنار گذاشته است...

- تنها یکی از منتخبین اولیه بنده یعنی صفارزاده که اتفاقا انتقادهای دوستانم هم متوجه ش بود، نتوانست تایید مشورت دهندگان را به دست آورد و احتمال زیاد دارد که نادیده بگیرمش؛ هرچند فکر می کردم برای مجلس خوب باشد.

 

دست آخر این چند روز فهم خود را با چهار منبع حقیقی و حقوقی چک کردم و نتایج این چک را که به صورت جدولی بود این جا نیز می‌گذارم.

:)

(لازم است یادآوری کنم که ما در هنر عادت کرده ایم این طور فکر کنیم و فکر بد به ذهن تان نزند که مثلا وقت خاصی گذاشته شده است برای این جدول ها! نه خیر آقا. این جدول ها همان فکر چند روزه اخیر بنده است که فقط منتشرش می کنم و به قصد زیبایی ساخته نشده اند.)

:)

 در جدول نهایی رنگ هایی وجود دارد که راهنمای زیر نشان از معنای هر کدام دارد.

 


 

اما جدول نهایی:

  

 

مشورت دهندگان ستون های چک1 و چک2 بسیار مهم بودند و حتی انتخاب های مشترک‌شان ولو اگر جزو انتخاب های اولیه بنده نبودند، تا حد زیادی قابل اعتماد بود برای  من.....

همان طور که بالا نشان می دهد نتیجه این بررسی و مقابله کردن ها، انتخاب 29 نامزد تا به این جاست که اسامی آن ها به ترتیب الفبا، به طور خلاصه به شرح زیر است:

 
ابوترابی؛ سید محمدحسن   :   کد 1274
استاد آقا؛ محمدحسین   :   کد 1475
آقاتهرانی؛ مرتضی   :   کد 1218
توکلی احمد   :   کد 2415
جوان‌مردی؛ فرهاد   :   کد 2514
حدادعادل؛ غلامعلی   :   کد 2572
حسینیان؛ روح‌الله   :   کد 2724
خطیبی شریفیه؛ علی   :   کد 2824
خلیلیان اشکذری؛ محمدجمال   :   کد 2841
دهقانی؛ محمود   :   کد 4145
رحماندوست؛ مجتبی   :   کد 4182
رسایی؛ حمیدرضا   :   کد 4217
روانبخش؛ قاسم   :   کد 4281
رودکی؛ محمدنبی   :   کد 4285
زارعی؛ علی‌اصغر   :   کد 4514
سروری؛ پرویز   :   کد 4587
سقای بی ریا؛ محمد ناصر   :   کد 4724
سلیمانی؛ محمد   :   کد 4741
طبیب‌زاده نوری؛ زهره   :   کد5247
فدایی؛ حسین   :   کد 5712
کوثری؛ محمداسماعیل   :   کد 7218
کوچک‌زاده؛ مهدی   :   کد 7245
مرندی؛ سیدعلی رضا   :   کد 7581
مصباحی مقدم؛ غلام‌رضا   :   کد 7815
میرکاظمی؛ سید مسعود   :   کد 8214
نادران؛ الیاس   :   کد 8257
نبویان؛ سید محمود   :   کد 8278
نجابت؛ حسین   :   کد 8281
هاشمی؛ سید مهدی   :   کد 8458

 

حالا اگر فکر می کنید کمکی به بهتر شدنش می توانید بکنید من را محروم نکنید. مخصوصا آن که بلاخره هنوز جای یک نفر خالی هست...

 

 

----------

فردا که می روید رای بدهید اگر به قصد عبادت و قربت می روید، التماس دعا!

اگر هم هنوز برای‌تان فلسفه اش جا نیافتاده نمی خواهد دعا کنید :))

و اگر هم نمی‌خواهید رای بدهید، برایتان دعا می‌کنم؛ شاید خداوند فرجی حاصل کند....

 

 

 پی‌نوشت:

---------------------

الان که ساعت نه و سه دقیقه صبح دوازدهم اسفند است و دارم برای رای دادن بیرون می روم، نفر سی ام را با یکی از این سه نفر پر خواهم کرد:

زاکانی؛ علی رضا :  4517

حمیدزاده؛ حسن :  2741

محمدی؛ جواد :  7512

که البته در انتخاب اولی اکراه بیشتری دارم و به دومی بیشتر احتمال دارد که رای بدهم.

 

 

نظرات  (۹)

اشک در چشم ها جمع می شه وقتی خدا اراده می کنه تمام هزینه هایی که می کنند با شنیدن این جمله تبدیل به استحکام و مقاومت و پایداری حق می شه: این جمله اینه که امروز بارها از خیلی هاشنیدم: نمی خواستم رای بدم اما چون گفتند نیاین ، میایم
  • محمدعلی دولو
  • سلام از مضرات نداشتن موبایل همین بس که این همه تحقیقی که تو کردی و عده ای بهش نیاز داشتن، الان و بعد از انتخابات خونده میشه ! جناب نوریان ولی به هر حال جالب بود و اگر حال خوندن کاملش رو داشتم حتما مفید. دلیل نخوندنش هم اینه که اولا بیات شد حاجی. مگر اینکه : رأیمون رو پس بدبد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ثانیا اکثر انتخاب های نهاییمون یکی بود و حالا به هر دلیل! ثالثا مگه خواب نداریم؟
    پاسخ:
    بابا محمدآقا این ها از مضرات بی موبایلی نیست عزیز. این ها رو به حساب بی توفیقی بذار‌ :)))) حالا یا بی توفیقی نویسنده یا خونننده....
    قبل خواب جوهر دست ت رو بشوور ؛ یه وقت با انگشت جوهری نخوابی ها!
  • یه دوست قدیمی
  •  سلام
    به به آقا یحیی
    مطلب جالبی بود.
    ولی من این لیست شما رو که دیدم یاد حرف یکی از دوستان مخالف نظامم افتادم که می گفت : من بخوام رای بدم می رم به دزد ترین و فاسدترین ادم رای می دم که زود این نظام از بین بره ..........نظر جالبی بود:))

    ولی این بذرپاش حیف شد تو لیست شما نیست..........بنده خدا تازه داره راه رسم دزدی یاد می گیره
    پاسخ:
    سلام دوست قدیمی
    متاسفانه یا خوشبختانه در دایره دوستان من بی تربیت ها هم می گنجند اما کسی که به صراحت تهمت های بی ادبی بزنه به کسانی رو باید سعی کنم از دایره دوستانم خارج کنم یا لااقل کم تر باهاش بپرم.
    آخه مرد حسابی به کدوم اعتبار و اعتماد به کدوم تضمینی از عاقبت به این راحتی می نویسی دزد! یا می نویسی فاسد....

    خدا رحم کنه، 
    جمهوری اسلامی اون قدر دردآوره برای مخالفانش که حاضرن به خاطرش جهنم هم برن؟
  • قبلاها شاید دوست بودیم
  • چه جالب! من به چه کسانی تهمت زدم؟ اگر منظورتان اقای بذرپاش هستش که اون یه نفر حساب میشه نه چند نفر:دی ... من به بقیه این عزیزان تهمتی نزدم  ... فقط نقل قول کردم و منظورم همه این اسامی که در بالا هست نبود:)
    بلاخره تو هر جمعی و تو هر لیستی آدم دزد و فاسد پیدا می شه.

    امام حسین (ع) : مردم برده و بنده دنیا هستند، و دین لعابی است که تا وسایل زندگی فراهم است ، به دور زبان می گردانند، ولی وقتی دوران آزمایش فرا رسد، دینداران کمیاب می شوند.
    إن الناس عبید الدنیا، و الدین لعق علی ألسنتهم یحوطونه ما درت معائشهم فإذا محصوا بالبلاء قل الدیانون .
    بحار الانوار، ج 78، ص 117


    در مورد تعریف دزدی هم لازم نیست حتما از دیوار مردم بالا بری....... برای نمونه همین اقای بذرباش که مدرک کارشناسی ارشد و دکترای خودش در عرض چند سال اون هم همزمان با داشتن چند پست و مقام در دولت می گیره یا انتشار مجله و روزنامه منتسب به ایشون در اون زمان (که معلوم نیست هزینه اش رو از کجا تهیه کرده) و یا ...
    حالا من نمی دونم کی لایق جهنمه ...من یا این تشنگان قدرت :)

    -----
    در ضمن من مخالف جمهوری اسلامی نیستم.
    پاسخ:
    من نمی گم شما مخالف هستی. چرا که اصلا نمی شناسم تون . و در عین حال نمی گم هم نیستین چون مخالفت یا عدم مخالفت به حرف نیست. 
    اما چون می گین دوست بودیم خب احتمال می دم دوست بوده باشیم و کماکان هم اگر بشناسمتون می تونم ابراز دوستی کنم. 
    و اگه نشناسمتون تنها یک آی پی خطاکار هستین که خب مجبورم در مقابل خطاتون موضع گیری درست رو انجام بدم و خطاتون رو تایید نکنم.

    خوبه خودتون هم در کامنت تون اشاره کردین که هرزه گویی تون عملا به چند نفر برگشته و من خطا ننوشتم و البته در موردی مشخص هم به صراحت عقده گشودین.
    اما تهمت همینه که شما دوباره هم تکرار کردین. بار اول فقط با گفتن حرفی کلی که حتما مواخذه خواهد داشت. 
    بار دوم با بیان مصداقی جزئی که متاسفانه تا اثبات نشه در دین بهش می گن تهمت. و اصرار بر کار زشت اصلا خوب نیست

    و الدین لعق علی السنتهم
    یعنی چیزی تو همین مایه ها. که از امام حسین حدیث بخونیم و از دین بگیم اما باز هم بر گناه اول اصرار کنیم. 
    حدیث رو باید در زندگی به کار گرفت نه که با رفرنس در کامنت نویسی خلاف رضای خدا به کار بردش.


    بعله در مورد تعریف دزدی با هم اشتراک نظر داریم و گستره دزدی رو محدود به بالارفتن از دیوار نمی دونیم.
    حتی به نظر من این که وارد بلاگی بشیم و بدون سند هم حرف بزنیم 
    و حدیثی از اسلام رو بدون اجازه در کنار حرف های حرام خودمون بذاریم هم دزدیه
    دزدی از خزانه ارزشمند دین و به کار بستن حق برای توجیه باطل خودمون.

    من این کامنت شما رو منتشر کردم تا مشخص بشه این اشتباه و البته می دونم دوستان این بلاگ خوب می دونن که این جور کامنت نویسی های بی بنیان و بدون سند مانند خیلی حرف های دیگه این روزها ، در اسلام به نام دروغ و تهمت دسته بندی می شه و توجهی نمی کنند.
    اما این رو بدونین اگه این گونه نبود یعنی جواب روشنی براتون نمی نوشتم
    حتی اجازه نداشتم این کامنت حاوی تهمت رو منتشر کنم....

    من از این بنده خدا دفاع می کنم چون شما بی بنیان او رو تهمت می زنی وگرنه خوب دیدین که جزو رای های من هم نبود....

     به به .......چه حرف های جالبی به من می زنید.   فکر کنم همون بهتر که ناشناس بمونم:)

    در مورد این که این حرف های من تهمت هست ..... بفرما این هم یک نمونه مدرک برای شما برای بقیه حرف ها هم اگر خواستید مدرک میارم :)
    http://www.tabnak.ir/fa/news/9205

    ولی خیلی جالبه ...... شما مثل این که چشم هایتان رو به یه سری از واقعیت ها بسته اید و مدام می گویید من نمی بینم.

    در مورد استفاده از حدیث هم من هر جا بتونم از حدیث استفاده می کنم تا شاید بقیه ازش استفاده کنند ...
    پاسخ:
    :) خیلی جالبید :))

    وقتی می گم سند و مدرک منظورم هر آدرس URL که نیست بزرگ وار. محکمه اسلامی باید!
    این رو همون حدیث هایی می گه که شما ازش هر جا استفاده می کنین و حواستون نیست دقیقا دارن چی می گن انگار......

    خلاصه دوست ناشناس عزیز
    من سعی کردم به شما به قدری که احتمال می دادم نون و نمکی خورده باشیم با هم، مشورت بدم 
    که سعی کنین آخرت خودتون رو به خاطر دنیای خودتون یا دنیای دیگرون یا تصورات بدون بنیان و بدون سند الله پسند به مخاطره نندازین
    همین توصیه رو هم به خودم می کنم

    و برای هدایت همه مون دعا می کنم. شما هم دعا کنین
    یاعلی
     در کشوری که احکام اسلامی به طور کامل اجرا نمی شه و سلیقه ای است انتظار محاکمه برای این خلاف های کوچک دارید؟؟؟
    چه جالب.....چه منطق محکمی دارید....

    رئیس جمهور محبوبتون میاد تو تلویزیون و علیه هاشمی و ناطق تهمت میرنه شما ازش مدرک نمی خواین .....
    و براش کف و سوت می زنید...
    بعد این اتفاق مشخص که در افکار سرو صدا کرد و حتی خود احمدی نژاد هم واکنش نشون داد می گید تهمته!

    اگر در کشور ما دادگاه اسلامی وجود داشت در مورد اون اتفاق احمدی نژاد یا باید حرف های خودش رو اثبات می کرد یا حد می خورد به خاطر تهمتی که زده است.

    انشاه الله همه براساس عقلشون رفتار کنند
     

    مردمی در حضور حضرت رسول (ص) توصیف و تعریف و مدح مردی را نمودند به حسن عبادتش ( به زیادی عبادتش ) حضرت فرمودند : عقل او چگونه است و ببینید چقدر عقل دارد.جز این نیست که در قیامت هرکسی را جزا می دهند به اندازه عقلش.و ادب و نیکوئی مرد دلیل بر صحت و درست بودن عقلش است. ارشاد القلوب جلد 2 صفحه 284


    با تشکر از شما و وبلاگتون
    یاعلی
    پاسخ:
    ممنون از نظرات تون

    هرچند باز هم تهمت هایی به بنده زدین که خب مجبورم بگذرم از اثبات یا ردش

    در مورد محکمه هم صریح اسلام و تایید عقل پشت اینه که به هر تقدیر بدون دادگاه و محاکمه اجازه درست فرض کردن اتهام ها رو نداریم. حالا هر طور که تعبیر کنین بلاخره این حکم خداست که روزی باید جواب گو باشین.
    این که احکام اجرا نمی شه یا کامل اجرا نمی شه منجر به استنتاج این بشه که سلیقه ایه. نشون از تک بعدی بودن تحلیل ها داره....

    وقتی کسی براتون از اصلی می گه هیچ وقت سعی نکنین با مصداقی که اتفاقا دقیق هم توجیه نیستین به وجوه ش اون اصل رو رد کنین یا توجیه کنین.

    حدیث این بار تون حسن ختام بود و ان شا الله که اهل عقل عمل کنیم در زندگی و روزی این احادیث به صورت های ما برنگرده در حالی که از ما ناراضی هستند.

    در پناه خدا
     نمی خواستم دوباره نظر بدم.......ولی نتونستم

    باور کن دهان من از تعجب باز مونده

    این همه بلا سر موسوی و کروبی دراودند، زندانی کردند ، فحش دادند ، تهمت زدند ، وابستگانشونو تو زندان کردند از کار بی کار کردند.... بدون این که در هیچ دادگاهی محاکمه بشن یک نفر ایراد نگرفت اخه اینا اگه گناه کار هستند چرا اول محاکمشون نمی کنید ...

    البته بگم من به هیچ عنوان طرفدار موسوی و کروبی نبوده ام و نیستم .... ولی انصاف هم خوب چیزیه به خدا


    خداحافظ و موفق باشید.
    پاسخ:
    به نظرم با این ها خیلی خوب برخورد کردند.
    هنوز به محاکمه شون نرسیده که حکمی در باب شون بره
    از باب دفع ضرر فعلا به حکم حاکم شرع از دسترس دور موندن تا سر فرصت لازم به مجازات اسلامی کارهایی که اثبات بشه انجام دادن برسن.
    به حول و قوه الاهی ان شا الله..

    خدانگهدار
     پس که اینطور .......  حکومت علوی  این طوریه پس ....... حضرت علی هم با مخالفاشون این طور رفتار می کردند!
    حتما طلحه و زبیر رو حصر خانگی کردند تا دفع ضرر کنند.... مصلحت که می گن اینه دیگه ...

    وقتی حرف مصلحت بیاد وسط اونم مصلحت برای حفظ نظام می شه تمام کارها رو توجیح کرد.

    این سیستم حکم حاکم شرع هم خیلی باحاله ... موندم فقط فرقش با دیکتاتوری چیه؟.........اهان فهمیدم جناب حاکم شرع رو خدا تعیین می کنه و دستواتش هم دستورات خداست! (اینو از پناهیان شنیده ام)
    درست گفتم:)


    پاسخ:
    شما تاریخ کم خوندین. علی علیه السلام برخوردشون با مخالفین شون اسمیه در تاریخ. به زعم عرب سخت تر از علی (ع) کسی با مخالفین ش برخورد نمی کرد.... و البته عادلانه !
    چون مخالفین او مخالفین حق بودند و لاجرم توسط حق هم درهم شکسته می شدند...

    تاریخ! تاریخ ! تاریخ.

    در مورد حکم حاکم شرع هم بلاخره شما نمی تونین منکر بشین که ولایت ائمه معصوم دموکراسی نیست! و حکم پیامبر به صریح قرآن واجب الاطاعه است و این رو اگر دوست دارین مترادف کلمه دیکتیت بگیرین در انگلیسی هم خودتون می دونین و علم ناچیز لغات تون. 
    لاجرم انبیا رو اگه دوست داشتین دیکتاتور خطاب کنین هم خودتون مسئول خطاب تون هستین جناب ناشناس...
    و رابطه ولایت فقیه در زمان غیبت هم با این ولایت انبیا و اولیا در کتاب های متعدد قابل مطالعه ست.

    بده آدم کم مطالعه داشته باشه و حرف هاش استناد نداشته باشه و هرزه نویسی کنه....
    چرا مجبورین بنویسین؟ :)
    سلام علیکم حیفه شما که به این خوبی حدیث بلدی و درد خوبی داری ، مواظب باشیم حرف هایمان رنگ و بوی حرف های کسانی را نگیرد که هدف اصلیشان دین ماست، دوست دوست عزیز ، اول به خودم میگم مواظب دین باشیم که به دست نااهلان و نامحرمان نیفتد،
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی