یانون

گاه‌نوشته‌های یا.نون

یانون

گاه‌نوشته‌های یا.نون

رای دادم

جمعه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۳۹ ق.ظ

گوش کنید

به سعید جلیلی رای دادم. با افتخار تمام.... 

او تنها کسی بود که در این وانفسا، ریاست جمهوری اسلامی ایران را در حد یک یا چند وعده اقتصادی کوتاه یا بلندمدت پایین نیاورد.

بی‌حاشیه بود. آقازاده نداشت. کارنامه چرکین نداشت. نگاه کلان داشت و حرف‌های بزرگ و از همه مهم‌تر استقامتی ستودنی.

خدای‌ش حفظ کند که گفتمان انقلاب اسلامی را دوباره قوت بخشید؛ چه رئیس جمهور یازدهم باشد چه نباشد....

 

اگر میان معاش و استقامت مانده‌اید، از امام (ره) گوش کنید

نظرات  (۱۲)

8 سال پیش هم همچین چیزهایی مطرح بود که فلان و بیسار!
پاسخ:
و کماکان از تمام خوبی‌های دولت احمدی نژاد با افتخار دفاع می کنیم
و به بدی‌ها و اشکالاتی که بعدها ظهور کرد یا حتی ایجاد شد منتقدیم.

ما دوستدار تعقل و تحلیل و بررسی و قضاوت‌های عادلانه هستیم نه جو و زودباوری و قضاوت‌های بی مورد....
به گزینه ی اول گروه انحرافی رای دادن افتخاری نداره. 
پیروی از گروه صاحب قدرت در کشور و نون به نرخ روز خردن استقامتی نیست.
ای کاش این قدر شان اسلام رو در حد مطالبات غیر اسلامی تون پایین نمی آوردین!!!!!!!!!!!
پاسخ:
درست می دانید چند چنده!؟
کمی به نظر کم اطلاعید.... به مطالعه و بینش دعوت تون می کنم

خاک بر سرت کنن با این منطقت.همین جلیلی عوضی نبود که با سیاست طلبکارانش و با اون ادبیات مسخرش کشور لب پرتگاه ما رو به دره انداخت؟ازش دفاع میکنی؟

اگه تو شکمت پره و دوست داری بشینی برای سرگرمی شبت دعوای بر سر انرژی هسته ای و تحریمهاو هزار تا بدبختی دیگه مردم رو ببینی و هر و کر بخندی ما اینطوری نیستیم.

به عقلت رجوع کن.نیازهای اولیه انسان اگه سواد داشته باشی خوراک،پوشاک و مسکنه.(چقدر ما توی این34 سال بدبخت شدیم که باید به برآورده شدن نیازهای اولیه قانع باشیم(هیشکی بدون دین نمی میره.

راستی برای من شعار نده من خیلی از تو دینم درست تره

پاسخ:
انسانی که فرمودین و نیازهایی که گفتین مربوط به تعریف حصری از انسان در ساحت ماده است و به گونه‌ای از حیوانات دوپا اشاره داره!
مشکلی ندارم که دین شما رو از خودم بهتر بدونم
فقط به نظرم محض حفظ این دین مسیر ادب رو پیش بگیرین و متوجه باشین که بی‌تربیتی ایمان شما رو خواهد خورد. مثل موریانه
او ریاست جمهوری را در حد ..... پایین نیاورد، بلکه فقط همین حرف های کلان و مبهم را زد و چیز عملیاتی از جنس راهبرد، سیاست و اقدام نگفت.
هرکسی که به جلیلی رای نمیده میان معاش و استقامت نمونده. به شخصه معتقدم، الان معاش و استقامت کاملا رودر روی هم نیستن. یعنی میشه هردو رو با نسبت قابل قبولی داشت. این موضوع عرضه، تیزهوشی و تقوا می خواد.
اگر بنا بود تو این گزینه ها یکی رو به عنوان "رهبر" انتخاب کنم، جلیلی رو می انتخابیدم. اما به عنوان رئیس جمهور، هرگز(البته از روحانی و غرضی بهتره ها)!
پاسخ:
من فکر می کنم شما هم ساحت رئیس جمهور رو پایین فرض می کنین
پس وزرا چه کاره هستند که قرار باشه راه‌بردهای اجرایی و اقدام رو رئیس جمهور مطرح کنه!؟
اما سیاست و راه‌بردهای کلان، به وضوح و وفور در برنامه‌ها و حرف‌های ایشون از این دو دیدم
و شاید کم‌تر دقت کردید به صحبت‌های ایشون که به چشم‌تون نیامده

من هم به آقای جلیلی رای دادم. و با یانون موافقم.
انصافا اگر سعید جلیلی  (یا یکی مثلش) نبود تو این انتخابات، از غصه میمردم که آرمانها یه نماینده نداره
زمانی که من در حال نوشتن این متن هستم، روحانی پنج میلیون رای اورده، که خود این موضوع نشونه خیلی چیزها است که قطعا لازم التحلیله)
سه تا سوال دارم؟
1. آیا طرح موضوعاتی مثل گفتمان انقلاب اسلامی، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، اقتصاد اسلامی، مقاومت، و امثالهم توسط یک نامزد، برای احراز صلاحیت او برای ریاست جمهوری کافیه؟
2. شما شک دارید که الان مسئله اصلی کشور ما اقتصاده(اقتصادی که در تعارض با موارد بالا نباشه ها)؟
3. مگر یک کسی مثل قالیباف خلاف این حرف ها رو زده؟(او به مدیریت جهادی در چارچوب موارد فوق اشاره می کند. اما "تاکیدش" به عنوان رئیس جمهور بر مدیریت است، تا گفتمان سازی نظری و موضوعاتی که طرح آنها وظیفه رهبری و نظریه پردازان است.)
پاسخ:
ممکنه زمانی که من به شما پاسخ می دم رای ایشون خیلی بالاتر هم باشه و حتی دست آخر رییس جمهور ایران اسلامی هم بشن
و این یعنی مردم به شعارهایی متفاوت از شعارهای گفتمان مقاومت اسلامی به نفع بهبود شرایط اقتصادی اون هم به وعده‌هایی که هیچ تضمینی پشت‌شون نبود رای دادن.

۱-طرح موضوعاتی که فرمودین نشون از یک اندیشه داشت در آرای آقای جلیلی که برتر از اندیشه های شکم‌محور یا عمل‌گرای موضعی بقیه کاندیدا بود به قضاوت من. و من مامور به فهم خویشم و شکر از بابت این انتخاب

۲- مساله امروز ما اقتصاده .اما ما اعتقاد داریم حتی اقتصاد هم تنها از راه اندیشه عالی مقاومت به ثمر می رسه. تاریخ نشون از این داره که اون ها که به کام شکم مردم رو به خویش فراخوندن دین مردم رو گرفتند و دنیا هم به اون ها ندادن......

۳- قالیباف گزینه مناسبی برای رئیس جمهوری بود و در چارچوب اصول انقلابی... اما گزینه حداکثری نبود و من مامور به فهمی هستم که به سمت بهترین برم.... 
من فکر نمی کنم که رئیس جمهور تنها یک مجری و سرباز باشه. چه این که تاریخ هم نشون داده سطح سواد و اندیشه و گرایش‌های او خیلی زیاد بر اجرا تاثیر می گذاره. نمونه موردی اون همین سه رئیس جمهور گذشته هستند
بنابراین اگرچه شان رهبری در حکومت جمهوری اسلامی ایران مشخصه اما اندیشه و سطح فکر و نگاه رئیس جمهوری نباید از معیارهای ارزش‌گذارانه آدم حذف بشه
  • صائب کفایتی
  • همبستگی ملی در درجه اول مهم است ایشون در درجه اول نتوانست پیروز شود و این ضعف رو میرسونه، باید قبول کنید که ملت ایران مقاومت بی اساس و مطلق نخواسته اند، مقاومت یعنی کاری کنیم که دشمن ناراحت شود. فقر و گرسنگی است که دشمن را خوشحال میکند.
    پاسخ:
    اکثریت ملت ایشون رو نخواست و این ضعف نیست.
    این یعنی ایشون تطابق کامل با خواست پنجاه به علاوه یک ندارد و برای همین او را انتخاب نکردند. 
    اما این مساله ارزش‌گذاری خوبی در مورد درستی یا غلطی اندیشه‌های ایشون نیست.

    امیدوارم رئیس جمهور منتخب در راه عزت ایران عزیز گام بردارد و پیشتیبانی ملت را هم به همراه داشته باشد.

  • محمدصالح نیکومنش
  • سلام وبلاگ پرمحتوایی داریدتبریک میگم
    پاسخ:
    ممنونم. لطف دارین...
    آقای جلیلی عزیز باعث افتخار همه ما هستند. خدا ایشون را برای انقلاب حفظ کند ان شا ءالله.
  • سید محمد رضا آقاجانی
  • آفرین ...

    منم افتخار میکنم بهش
    و با شخصیتی که از دکتر سراغ دارم میدونم که هیچوقت از رأی ام پشیمون نمیشم :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی