یانون

گاه‌نوشته‌های یا.نون

یانون

گاه‌نوشته‌های یا.نون

تکامل هنر غرب

جمعه, ۱۸ آذر ۱۳۹۰، ۰۸:۳۵ ق.ظ

این مطلب در تاریخ 27 دی 1389 در وبلاگ قبلی یانون منتشر شده بود و تنها به منظور آرشیو شدن این جا هم منتشرش می کنم.

-------------------------------

بت‌من را به یک معنا ، باید اسطوره‌ی حماسی دنیای غرب معاصر بدانیم!
حداقل یکی از اسطوره‌هایش..
بت‌من به زبون ما، شاید همون پهلوون فرهنگ غربه، نمی دونم ! شاید رستمش.....
در این صورت ماشین بت‌من یا همون بت‌موبیل، مرکب پهلوونه و به یه معنایی همون رخش رستم!
 مرکب پهلوون نماد و نشانه ی خیلی چیزهای اون پهلوونه... سرعت‌ش! ابهت‌ش! اراده‌ش! و .....
هیچ کدوم از ما مطمئنا نمی تونیم تصویری از رستم رو روی یه خرِ نذارِ مریض تو ذهنمون بپذیریم! D:
خب !
بت موبیل هم همینه! مرکب بت‌من! اسطوره‌ی حماسی(!) دنیای معاصر.....

این  کمیک، تحولات ماشین بت‌من رو در یه پرده به نمایش گذاشته! کار خوبی شده و گرچه شاید به هدف این نذاشتن‌ش که ما بشینیم و به استنادش، از غرب بد بگیم اما حالا که می‌شه گفت، چرا نگیم!!؟ :)
نگاه کنید : 

 

این پست رو گذاشتم تا دوهزار و یازده مسیحی سربرسه بعد بذارم! حالا می شه گفت امروز در پس گذر هفتاد سال  از حماسه‌ی (!) بت‌من ، هنوز هم مرکب اسطوره‌ی حماسه‌ی غرب از آسمان دنیا فراتر نرفته.......هفتاد سالی که یه عمره ....به نظرم تمام اون چیزی رو که غرب تو این هفتاد سال بهش رسیده، مثلا تو وادی هنر، و میزان جهش و تکامل هنر دنیای غرب رو می شه در این یه پرده به خلاصه دید...اینه تمام تمامِ تمامِ تکامل هنر و فرهنگ غربی ..... باور کنیم.
-------------------------
پی نوشت:
این لابه‌لای پست های ضرورت بازتعریف تاریخ هنر، محض یه رفت و برگشت (بهش می گن: ووله!!!) این پست  اومد.... :))) راستی اگه کسی با کیفیت بهتر خواست این کمیک رو ببینه به این آدرس برین، من برای سبک شدن بلاگ کیفیت رو پایین آوردم:
 
 
 دریافت اصل تصویر
سایز: 8.14 مگابایت

نظرات  (۱)

سلام دوست من . پست جالبی بود ... واقعا هفتاد سال!!!
اما در مورد هنر که گفتید به نظر من این جز هنر آمریکا نیست در واقع هنر آمریکا بیشتر سینما بازاری ه یا همون فیلم ها و آثار گیشه ای ... آمریکا هنرمندهای مستقل زیادی نداشته اما توی کشورش همیشه بستر باز و آزادی واسه هنرمندان مستقل بوجود آورده، این پرده ای که شما به نمایش گذاشتی اصلا پرده هنری آمریکا یا تکامل هنری آمریکا نیست چون این اصلا خصوصیت های زیبایی شناسی هنر رو نداره در نتیجه هنر نیست و یک پرده سرگرمی و سرمایه داری توی رسانه آمریکاست
ما باید اون بستر هنری کشور آمریکا رو ببینیم ما باید موزه هنر های مدرن آمریکا رو ببینیم و خیلی موزه های دیگه و هنرهای پیشرو
آثار گیشه ای نه ربطی به هنر داره نه به سیر تکامل هنری ، ما وضع نزولی هنر کشور خودمون رو باید ببینیم که حتی از گیشه هم بی خاصیت تره... اگه نظری راجع به بحث داشتید به ایمیل من بفرستید ممنون میشم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی