یانون

گاه‌نوشته‌های یا.نون

یانون

گاه‌نوشته‌های یا.نون

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۱ ثبت شده است

جنگ، کار تا پیروزی... نام آلبومی شامل ده قطعه پوستره که به سفارش خانه طراحان و گرافیک انقلاب اسلامی وابسته به سازمان هنری رسانه‌ای اوج توسط آتلیه طراحی گرافیک سه در چهار طراحی و اجرا شده.

کارها اگرچه در آتلیه‌ی سه درچهار در طی جلسات ایده پردازی گروهی چکش کاری می شن و حتی در ایده‌پردازی این سری کارها، دوستان استودیو پنج‌اوهفت هم حضور داشتن، اما به طور مشخص طراحی و اجرای گرافیست جوان و خوش ذوق ، جناب دانیال فرخ هستند که با سبکی تجربه شده به بازسازی تصاویر خاطره انگیزی از دفاع مقدس پرداخته و اون ها رو با تصاویری امروزی و ساخته شده از عرصه کار و جهاد اقتصادی اصطلاحا میکس کرده. و انصافا هم خوب میکس کرده :)

مجموعه کارها به خوبی یک حرف رو می زنن. این که جهاد مقدس ما تمام نشده و هنوز در ابتدای راهیم. این که ادامه دهنده خون و جهاد و یاد و نام بزرگ‌مردان دفاع مقدس همین مردان کار امروز هستند که چرخ اقتصاد این ملک همیشه آباد رو می گردونن؛ چرخی که این روزها هدف تیر خصم بیرون و منافق درون این ملکه.

جهاد کنید؛ برای خدا.... یاحق


جنگ، کار؛ تا پیروزی 5

خطایی برای بار چندم رخ داد و بی‌تدبیری و نافهمی در کنار عجولی و احساس‌زدگی مسئولی میانی، آب‌روی نظام اسلامی و اعتماد مردمی او را لگدمال کرد.....

نمی‌دانم این رویه غلط تا کی ادامه پیدا می‌کند. و نمی‌دانم واقعا این احمق‌های میانی نمی‌فهمند که امت حزب‌الله از هر خطا و جهالتی که به نام اسلام و انقلاب می‌کنند حمایت نخواهد کرد.

یا آن که خود این مسئولین میانی از مزدوران و حقوق‌بگیران مخالفان نظام اسلامی هستند و خوب فهمیده اند با نشان دادن چنین وجه غیرعاقلانه‌ای از نظام، کار ناتمام منافقین را در تخریب و تضعیف نظام تمام خواهند کرد... امید دارم به جد مسئولان امنیتی کشور این مسئولان خطاکار میانی را چه در کمیته فیلترینگ چه در قوه قضاییه و چه در هر ارگان دیگری شناسایی کنند و نظام اسلامی را از افتادن به سراشیبی ازدست دادن پشتوانه مردمی نجات دهند.

 

برای بار چندم جیمیل فیلتر شد.

آن هم با عنوان دروغین "درخواست‌های مکرر مردمی" 

به چه کسی پناه ببریم که هم بر خود واجب می‌دانیم حفظ نظام و آب روی آن را و دوست نداریم زبان تیزمان نظام را مخاطب باشد و  هم دلسوزانه می دانیم نظام با تکرار این رفتارها از سوی مدیران میانی ضربه‌هایی سخت غیرقابل بازگشت و ترمیم خواهد خورد

.............

 

متن زیر در رجا هم خواندنی بود و خیلی دردها که می خواستم بنویسم را در خود داشت... والسلام علی من اتبع هدی

 

به بهانه هفته دفاع مقدس و به بهانه دغدغه‌ای جدی که هست....

می‌گویند جان و شاکله آدمی در همان سال‌های آغاز زندگی شکل می‌گیرد. پدر و مادرها این گونه خیلی موثرند بر به خیر رسیدن یا به شر افتادن کودکان‌شان.

----

شیرعلی یک شخصیت داستانی ست؛ اما نه یک داستان ساده
شیرعلی یکی از اساطیر حماسه دفاع مقدس ماست؛ اسطوره‌ای کوچک که اگرچه در کلام رزمنده‌ای برای کودک پنج‌ساله‌اش خلق می شود اما بازنمودی از بسیجیان کم‌سن و سال اما پرقدر و منزلت سال‌های دفاع مقدس است.

در این پست اسنادی از سال‌های دفاع مقدس را برای اولین بار منتشر می کنم که بی غایت خواندنی هستند.
و فکر می‌کنم در کنار تجدید خاطرات  و لذت‌های موجود در این اسناد، خیلی برایمان جای تذکر و یادآوری ست و در عین حال به نظر می‌رسد بسیار مناسب کتب درسی به خصوص نامه دوم مناسب کتاب فارسی سال دوم راهنمایی (اول دبیرستان جدید) هستند.