یانون

گاه‌نوشته‌های یا.نون

یانون

گاه‌نوشته‌های یا.نون

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۱ ثبت شده است

فهم چیستی و چگونگی هنرهای آوانگارد معاصر جهان غرب و نسبت اون‌ها با طبیعت‌گرایی کهن عموما کار راحتی نیست. مخصوصا برای من و شمایی که در بستر تمدنی غرب بزرگ نشده ایم و سربرنیاورده‌ایم عموما به راحتی این شناخت حاصل نمی‌شود.

طرح زیر را اول بار در گوگل پلاس در صفحه‌ی یانون‌دیزاین منتشر کردم و خوب از آن استقبال شد و معلوم شد دوستان در برخورد با این اینفوگرافی ساده احساس می‌کنند به خوبی تفاوت میان پهنه‌ی وسیع سبک‌های هنر معاصر را درک می کنند.

و اگرچه این بیان تنها بیانی فرمی است اما به راستی به آدم درکی یک باره و کلی می دهد و این لذت بخش است.

 

 

 

چندوقت قبل هم کمیکی در این جا منتشر کرده بودم که خوب نشان می داد سیر تکامل هنر غرب را در چند دهه اخیر و اگرچه موضوعش مانند این اینفوگرافی نشان دادن سیر هنر نبود اما حرف های خوبی برای گفتن داشت. 

آن را هم ببینید....

اگر یادتان باشد دکتر مطهری به صورت نامه ای سرگشاده به حجت الاسلام پناهیان انتقادات و تهمت‌هایی نوشته بودند. متعاقبا حجت‌الاسلام پناهیان جوابیه ای را به صورت نامه‌ای سرگشاده به ایشان نوشتند و برای بار دوم دکتر مطهری نامه ای در جواب نامه‌ی جناب پناهیان نوشتند.پناهیان-مطهری

اگرچه فراخور لحن مغرور و تهمت زننده نامه دوم انتظار می رفت که پاسخی به صورت سریع از جانب جناب پناهیان داده نشود و لااقل بگذارند تا غبار دوران انتخابات بنشیند اما
به دلیل  این که برخی ادعاهای جناب مطهری در نامه های اول و دوم به طور مستقیم به وادی تفقه دینی مربوط می‌شد لازم بود تا جوابی روشن‌گر از سوی علمای فن تدوین گردد.

یادداشت زیر از جناب محمد علی حیدری، از فضلای حوزه می باشد که در بررسی ادعاهای فقهی جناب مطهری نوشته شده است و من نیز در این جا بازنشرش می کنم .